FAQ

veelgestelde vragen

Dat kan via verschillende kanalen. Het meest efficiënte is dat je ons een berichtje stuurt via ons contactformulier, een mailtje of ons opbelt met je vraag waarna we met plezier een afspraak inplannen. Het verdere verloop zal door onze adviseurs deskundig toegelicht worden.
Het is niet nodig om andere leningen af te betalen voor u een nieuwe lening afsluit. Soms kan het wel nuttig zijn om jouw andere leningen samen te voegen tot één nieuwe lening. Zo betaal je vaak minder rente dan voordien en kan je mogelijks gauw enkele honderden euro’s besparen. Bovendien krijg je zo een beter beeld van wat je nu eigenlijk maandelijks afbetaalt.
Voor een persoonlijke lening kies je zelf of je betaalt met een maandelijkse overschrijving of via een doorlopende opdracht. Met die laatste optie moet je je zich geen zorgen te maken over de maandelijkse betaling: de bank zorgt er automatisch voor dat de betaling op tijd gebeurt. Een hypotheek betaal je best met een doorlopende opdracht of via domiciliering.
Iedereen die meerderjarig is en inkomsten heeft kan bij ons terecht voor een lening!
Iedereen staat vermeld bij de Nationale Bank van zodra er leningen, hypotheken, kredietkaarten worden geopend op naam. Betaalt iemand zijn lening of krediet langer dan 3 maanden en 8 dagen te laat terug dan wordt dat genoteerd in het negatieve luik. Als er op dit luik nog iets gemeld staat, dit wordt gecheckt op voorhand, zal je geen krediet kunnen aangaan. Als de melding geregulariseerd wordt zijn er weer mogelijkheden.
Zoals eender welk risico kan je ook dit indekken (en maar goed ook). Met een schuldsaldoverzekering vermijd je dat de nabestaanden jouw lening moeten afbetalen. Onze adviseurs geven je hier graag meer advies over.
Helemaal niets, wij worden betaald door de banken rechtstreeks. Je zal dus nooit of te nimmer een factuur van ons in je brievenbus vinden. Eens we een akkoord van de bank hebben gekregen over jouw krediet kan je zelf via de verplichte documenten terugvinden wat onze vergoeding juist is. Transparantie hierin is zéér belangrijk en zelfs wettelijk vastgelegd.

Een geliefd gezegde in onze kantoren is: vrijheid, blijheid. We willen hiermee zeggen dat je van onze adviseurs niets minder dan professioneel, objectief en onafhankelijk advies mag verwachten, geheel vrijblijvend uiteraard.

Wij bieden onze klanten een volledig ontzorgd traject aan van het eerste contact tot aan de notaris. Wij doen ook niet aan voorwaardelijke rentevoeten, je bent dus niet verplicht om bepaalde producten af te nemen om korting te krijgen.
Bij ons is elk dossier ook maatwerk. Wat voor de ene een oplossing kan zijn werkt daarom niet noodzakelijk voor iemand anders.

We nemen echt de tijd om tijdens ons eerste gesprek u een totaalbeeld te schetsen. U zal nooit met vragen naar huis gaan! En als dit toch zou voorvallen staan wij klaar om ze te beantwoorden.
Tot slot zijn wij grote voorstanders van persoonlijk contact. U zal ook nooit lang moeten wachten om een afspraak met onze adviseurs te krijgen, wij maken tijd voor u!

Eens we je dossier ingediend hebben ligt de bal in het kamp van de kredietinstellingen. We zullen er alles aan doen zodat je jouw dossier met een snelle doorlooptijd behandelen. Onze jarenlange aanwezigheid zorgt ervoor dat we een goede verstandhouding hebben met deze maatschappijen dus vaak lukt dit ook.
Geen probleem, bel ons of stuur ons een mailtje en we helpen je zo snel mogelijk verder!